درباره خودرو mvm x22 2023-12-10
ام وی ام X22 پرو با موتور سه سیلندر توربو قیمت خورد + تجربه رانندگی٬ مشخصات فنی و آپشنها
با توجه به تلاش طرف ایرانی برای عرضه جدیدترین محصولات چری، دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور 3X پلاس نیز با نام ام وی ام X22 فیس لیفت راهی خیابانهای کشور ما شود. وزن MVM X22 دنده ای حدود ۱۲۱۵ کیلوگرم است که برای یک موتور ۱۰۵ اسب بخاری (متعلق به ام وی ام ۳۱۵) واقعا زیاد است. MVM X22 دنده ای اسپرت لاکچری مدل ۱۴۰۲ آخرین نسل از این خودرو است که همان چهرهی قدیمی را دارد.
محصولات اصلی
با سلامبنده مدل۱۴۰۰ دنده ای رو دارم.از نظر آپشن، هندلینگ، شتاب، مسلط به جاده بودن،مصرف سوخت و … عالیه.خداروشکر مشکل های رایج ماشین های ایرانی رو ابدا نداره. گرامی من از سال نود و شش تا پارسال دنا داشتم باید ببینی از یک خودرو چی می خواهی . و این دو خودرو از دو طبقه جدا هستند ایکس ۲۲ مینی کراس اور شهریه و دنا پلاس یک سدان است. ولی چیزی که من می دونم اینه محصولات ایران خودرو بویژه این اواخر مشکلات برخی زیادی داره. ام وی ام ایکس 22 بهعنوان یک کراس اوور نسبتا خوشقیمت و اقتصادی پا به بازار ایران گذاشت و به دلیل مزایایی مثل ظاهر زیبا و بهرهمندی از تجهیزات بیشتر از رقبا، خیلی زود اسم خود را میان مشتریان ایرانی بر سر زبانها انداخت. این خودرو در کنار مزایای مختلف، معایبی هم دارد که بهتر است قبل از خرید ام وی ام ایکس 22 تمامی جوانب را بررسی کنید.
براساس اخبار منتشر شده توسط منابع آگاه مدیران خودرو در حال انجام تستهای ام وی ام X22 پلاس یا X22 پرو است و این خودرو به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. چهره ام وی ام X22 نسب به گذشته کاملاً تغییر کرده و نمای جلویی آن خشنتر و به روزتر شده است. چراغهای جلویی ام وی ام X22 کشیده و باریک است و در کنارههای سپر چراغهای مهشکن دیده میشود.
امکانات رفاهی و ایمنی مناسب
در نمای عقب تغییرات کمتری دیده میشود و از همان چراغهای قبلی استفاده شده اما زیر سپر از یک دیفیوزر نمایشی استفاده شده که بسیار شبیه به چری تیگو 5 است. موتور توربو ۱.۰ لیتری جدید ام وی ام مانند سایر موتورهای توربو موجود در بازار ایران به بنزین با کیفیت و ترجیحا سوپر نیازمند است. این درحالیست که موتور ۱.۵ لیتری قبلی که با ۳۱۵ یکسان بود٬ به سبب تکنولوژی سادهتر خود٬ حساسیت کمتری نسبت به کیفیت بنزین داشت.
این شرکت بهتازگی از خودروی کراس اوور ایکس ۲۲ رونمایی و قیمت آن را مشخص کرده است. این خودرو در بازار چین با نام چری تیگو ۳ ایکس (Chery tiggo x3) شناخته میشود. امویام X22 پرو، طبق آمار واحد خدمات پساز فروش مدیران خودرو، کمهزینهترین خودرو در میان محصولات این شرکت است. موتور آن نیز نسبت به نسل قبلی استهلاک کمتری دارد و از نظر قیمت، یک محصول کاملا رقابتی محسوب میشود. جالب است بدانید کمپانی چری، مدتی قبل جشن تولید 1 میلیون نسخه از این خودرو را برگزار کرد.
بوست توربوی ماشین منم از همه اینها بالاتره تازه .به نحوه نگهداری و سرویس ماشین مربوط میشه بیشتر و البته کیفیت بنزین موثره ولی نه دیگه هر شش ماه مبلغی که فرمودید . این خودرو پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه دارد و حداکثر توان خروجی 6000rpm برابر با 105 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور است. دید به بیرون به واسطه سایز مناسب پنجرههای جانبی و شیشه جلو، در حد مطلوب ارزیابی می شود. طرح مدرن دستگیره دربها به رنگ کرومی براق و تناسب آن با تزیینات نقرهای رنگ روی قسمت بازویی دربها، بر جنبههای زیباییشناختی کابین X22 افزوده است. فضای ردیف دوم نیز برای سرنشینان با قدی کمتر از ۱۸۰ سانتی متر مناسب و کافی به نظر میرسد اما افراد بلندقدتر احتمالاً در این بخش با محدودیت فضای سر و پا مواجه خواهند شد. قسمت پلاستیکی مشکی رنگ که از جانب گلگیرهای عقب تا بخش زیرین سپر امتداد یافته، چراغهای شب نما، بخش ویژه نصب پلاک و یک قطعه دیفیوزرمانند آلومینیوم رنگ را در خود جای داده است.
ویژگی خاص ام وی ام X22 پرو از نگاه 777
با نگاهی به نمای جانبی و عقب X22 و X22 PRO هیچگونه تغییر ملموسی را مشاهده نخواهید کرد. البته اگر از کنار رینگهای 16 اینچی X22 PRO که طراحی زیباتری دارند، عبور کنید. این خودرو در کلاس کراساوورهای ساب کامپکت (Subcompact) یا همان کراساوورهای کوچک شهری قرار میگیرد. دنده های 4 و 5 وجود در راستای کاستن از مصرف سوخت، تا حدی زیادی سبک در نظر گرفته شده اند و دنده 3 در این میان نقش واسطه ای بین دو دنده سنگین نخست و دنده های انتهایی سبک را بازی می کند. ضرایب دنده در نسخه دستی به گونه ای انتخاب شده که شتاب و کشش نسبتا قابل قبولی در دنده های یک و دو تامین شود، شاهد این مدعا هرزگردی جزئی چرخ های جلو در تعویض دنده از یک به دو است که از ضریب نسبتا سنگین دنده دو حکایت می کند. وجود صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی در میانه داشبورد را میتوان یکی از نقاط قوت اصلی کابین X22 به عنوان یک کراس اوور میان رده به حساب آورد.
برای مثال در تست شتاب مقایسه ای بین مدل های دنده دستی و اتوماتیک، برتری نسخه دنده دستی چندان چشمگیر نبود و این نکته حکایت از عملکرد خوب مدل اتوماتیک در تعویض دنده ها دارد. گفتنی است که در نسخه های جدید این خودرو سامانه کنترل پایداری ESP نیز به شکل استاندارد نصب شده است و به جز سری اولیه (سال نخست عرضه) سایز مدل ها مجهز به سیستم کنترل پایداری هستند. طبق اعلام شرکت سازنده، حداکثر سرعت نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک برابر با 160 کیلومتربرساعت بوده و این رقم برای خودروی تجهیز شده با جعبه دنده دستی تا 170 کیلومتر قابل افزایش است. همچنین ضریب تراکم سیلندر این پیشرانه برابر با نسبت 1 به 11.4 است که تمایل این پیشرانه به استفاده از بنزین سوپر را افزیش می دهد. وظیفه انتقال قوای پیشرانه به سمت چرخهای جلو نیز برعهده گیربکس 4 سرعته اتوماتیک (9 سرعته سی وی تی در نسخه های 1400 و 1401) و یا 5 سرعته دستی نهاده شده است.
پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی ام وی ام X22، بهعنوان یک موتور اقتصادی طراحی شده است که مصرف سوخت مناسبی دارد و در رانندگیهای شهری عملکرد رضایتبخشی ارائه میدهد. گیربکس دستی و اتوماتیک CVT آن، گزینههایی مناسب برای رانندگان با نیازهای مختلف فراهم میکند. هرچند که این خودرو در بخش شتابگیری و عملکرد در مسیرهای پرشیب و سربالایی، ممکن است کمی کند عمل کند، اما برای رانندگی روزمره در شهرها و مسیرهای هموار کاملاً مناسب است. در نهایت، مصرف سوخت پایین، استاندارد آلایندگی یورو 5 و سیستمهای ایمنی مختلف، از دیگر ویژگیهای مثبت این خودرو بهشمار میرود. کروز کنترل، مانیتور ۸ اینچی، سنسور پارک خودرو، دوربین دنده عقب، سانروف برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، آینهی برقی و اتصال به موبایل از طریق بلوتوث برخی از آپشنهای MVM X22 هستند.امویام ایکس ۲۲ در ۴ نسخه به بازار ارائه میشود. هیچگونه اطلاعاتی مبنی بر تست تصادف این خودرو توسط موسسههایی چون C-NCAP بر روی وبسایت چری موجود نیست ولیکن تجهیزات ایمنی خودرو تا حدودی دلگرمکننده است.
این خودرو کراس اوور دارای دو مدل اتوماتیک و دستی است که هر دو استاندارد آلایندگی یورو ۵+ کسب کردهاند. قسمت پشتی این خودرو ازنظر طراحی منحصربهفرد است و طراحی نسبتاً سادهای دارد و طراحی چراغهای آن طوری است که در شب به جذابیت بدنه افزوده میشود. یک اسپویلر در قسمت انتهایی ظاهری اسپرت تر برای X22 مدیران خودرو فراهم کرده است. درمجموع و در کلاس اقتصادی ام وی ام X22 طراحی ظاهری این خودرو منحصربهفردتر از رقیبان است. پدال ترمز کمی گنگ عمل کرده و حس دقیقی از شدت ترمزگیری به پای راننده منتقل نمیکند. بااینهمه ترمزها بسیار قوی هستند و حتی در سرعتهای بالا و شرایط پرفشار به خوبی از پس مهار ام وی ام X22 برمیآیند.
در واقع برای مشتریانی که درگیر ترافیک روزمره هستند، انتخاب نسخه اتوماتیک باعث نمی شود که ناچار به صرف نظر از قابلیت های دینامیکی شوند. از این جهت می توان تصور کرد که مهندسان چینی چالش های زیادی را برای تنظیم فنربندی این خودرو پشت سر گذاشته اند که البته به سختی نسبتی فنربندی در ازای بهبود هندلینگ منجر شده است. طول ۴۲۰۰ میلیمتر، عرض ۱۷۶۰ میلیمتر، ارتفاع 1570 میلیمتر، فاصله بین محورها 2555 میلیمتر. یک نوار پهن کرومی که نشان شرکت سازنده در میانه آن نقش بسته، دو چراغ عقب را به هم متصل نموده است.
امداد مدیران خودرو تهران
هم چنین، شیوه ورود به سایت ثبت نام این محصول و شرایط خرید آن را برای تان توضیح می دهیم. به دلیل همین محبوبیت این کراس اوور جذاب شهری که در این مقاله به بررسی ام وی ام ایکس ۲۲ پرداختهایم تا علاقهمندان با آگاهی کامل درباره قسمتهای مختلف این خودرو تصمیم به خریدن یا نخریدن آن بگیرند. این خودرو دارای صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی، سانروف و سیستمهای ایمنی مانند ABS و ESP است که تجربه رانندگی بهتری را ارائه میدهد. کامپیوتر سفری هم بین دو دایره مدرج قرار گرفته و اطلاعات مربوط به طی مسافت و میزان مصرف سوخت را نشان میدهد.
تغییرات چشمگیری در قسمت جلو شامل چراغهای روز (DRL) و سپر جدید مشاهده میشود. در بخشهای جانبی و عقبی تغییرات کمتری وجود دارد، اما همچنان ظاهری بهروز و جوانپسند دارد. در واقع وجود سامانه ESP در چنین خودرویی می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند اما متاسفانه این تکنولوژی در نسخه عرضه شده در بازار ایران نصب نشده است. در قسمت پایین نمایشگر، کنترلگرهای چرخان سیستم تهویه، دکمه فلاشر، گرمکن شیشه عقب، خروجی USB و پورت برق ۱۲ ولتی قابل مشاهده است.
پیشرانه ام وی ام X22 با توجه به رعایت استانداردهای آلایندگی یورو 5، یکی از نقاط قوت این خودرو در زمینه محیطزیستی است. این استاندارد نشان میدهد که موتور خودرو با تولید میزان کمتری از آلایندهها مانند دیاکسید کربن (CO2) و نیتروژن اکسید (NOx) در مقایسه با موتورهای قدیمیتر، به حفظ کیفیت هوا کمک میکند. پیشرانه- ام وی ام X22 (MVM X22) همان چری تیگو ۳ محصول چندی پیش مدیران خودرو است که در ایران با نام ام وی ام X22 شناخته میشود. رانندگی با X22 در بزرگراهها و مسیرهای باز معقول و شاید بتوان گفت لذتبخش است؛ البته نه در حدی که با بزرگان قابل مقایسه باشد!
طراحی عقب این خودرو اگرچه به زیبایی نمای روبروی آن نیست اما بهرحال با توجه به قیمت خودرو و وضعیت رقبای آن قابل چشمپوشی است. یکی دیگر از ویژگیهای طراحی بدنه ام وی ام X22، گلگیرهای برجسته و طراحی خاص رینگهای آلومینیومی آن است. گلگیرهای جلو و عقب که بهطور خاصی برجسته شدهاند، نمای قویتر و جذابتری به خودرو دادهاند. این طراحی در کنار رینگهای آلومینیومی 16 اینچی اسپرت، ترکیب مناسبی از ظاهر زیباییشناسانه و کارایی عملی ارائه میدهد. همچنین، رینگها بهگونهای طراحی شدهاند که علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری، به بهبود عملکرد دینامیکی خودرو نیز کمک میکنند.
رقبای مهم امویام X22 پرو دندهای را میتوانیم خودروهایی نظیر رنو ساندرو استپ وی، امویام X22 دندهای اسپرت لاکچری و پژو ۲۰۷i پانوراما دندهای بدانیم. خودروهای هاچبک کراس یا کراساور شهری، به دلیل طول و عرض مناسب و همچنین ارتفاع کف بالاتر از سدانهای عادی، معمولا بخش بزرگی از بازار خودرو در کشورهای مختلف را در اختیار خود دارند. مدیران خودرو نیز از سالهای گذشته با معرفی مدل امویام 315 و سپس X22، تلاش کرد جای خود را در بازار پرمتقاضی ایران پیدا کند. به تدریج که شمار خریداران این خودروها در بازار داخلی افزایش یافت، مدیران خودرو نیز نسل جدیدتر از هاچبک کراس خود را به بازار معرفی کرد. به همین ترتیب از سال 1401، نسل جدید ایکس 22 در دو مدل امویام X22 پرو اتوماتیک و پرو دندهای یا MT رونمایی شد. درواقع مهمترین ویژگی مدل امویام ایکس 22 پرو امتی، اقتصادیبودن آن نسبت به مدل اتوماتیک است.
آگهی رایگان خرید و فروش خودرو
از دیگر نکات مثبت در ایمنی X22، میتوان به حسگر باد چرخها، هشدار تعویض دنده در دور موتورهای بالا و گرفتن کلاچ به هنگام استارت پیشرانه در زمانیکه راننده فراموش کرده است خودرو را خلاص کند، اشاره کند. تفاوت آپشنها و X22 در دو نمونهی ساده و اسپرت ناچیز است و تنها مود رانندگی اقتصادی در نسخهی اسپرت خودکار وجود دارد که میتواند با تعویض دنده در دور موتورهای پایینتر، مصرف سوخت را کاهش دهد. با در نظر گرفتن سگمنت جهانی ایکس ۲۲ و همچنین رنج قیمتی حال حاضر آن میتوان کراس اوورهایی همچون لیفان X60، چانگان CS35 و جک S3 را رقیب این خودرو دانست. از میان خودروهای نامبرده اگر نمای ظاهری و مصرف سوخت بهینه مهمترین اولویت شما برای خرید خودرو محسوب میشود، میتوانید به سراغ X22 بروید. اگر هم میخواهید کراساووری خریداری کنید که از فضای مناسبی برای سرنشینان برخوردار باشد، میتوانید لیفان X60 را خریداری نمایید.
ام وی ام X22 یکی از کراساوورهای کامپکت و محبوب در بازار ایران است که توسط شرکت مدیران خودرو عرضه میشود. این خودرو که در بسیاری از بازارهای جهانی با نام Chery Tiggo 2 شناخته میشود، از سال 1395 وارد بازار ایران شد. طراحی اسپرت و جوانپسند، امکانات متنوع، و قیمت مناسب از جمله عواملی هستند که موجب شدهاند ام وی ام X22 در بازار خودروی ایران جایگاه مناسبی کسب کند. این خودرو بهویژه برای خانوادههای کوچک و افراد جوانی که به دنبال خودرویی با ظاهر مدرن و امکانات رفاهی هستند، انتخابی جذاب محسوب میشود. در این مقاله به بررسی کامل این خودرو از لحاظ طراحی، مشخصات فنی، امکانات و قیمت میپردازیم. آستانهی قیمت این خودرو برای مدل مجهز به جعبهدندهی دستی و آپشنهای استاندارد، ۱۶۶ میلیون است که با آپشنهای سری اسپرت، به ۱۷۵ میلیون تومان میرسد.
علاوه بر این، قیمت و شرایط فروش در هر طرح هم به صورت کامل از طریق بخشنامه ها اطلاع رسانی می شود. بنابراین متقاضیان خرید خودرو x22، باید از زمان طرح های فروش این محصول توسط مدیران خودرو اطلاع داشته باشند. این گونه می توانید با بررسی بخشنامه، از شرایط فروش و قیمت x22 پرو اقساطی و نقدی مطلع شوند.
اخبار و مقالات محصولات مدیران خودرو
طراحان ام وی ام X22 در شرکت چری، با نواردوزی صندلیها و استفاده از ادواتی هماهنگ با آن، یکنواختی کابین را کاهش دادهاند. رنگ فرعی فضای داخلی، میتواند زرد یا نارنجی باشد که البته همهی نسخههای X22 در کشورمان از رنگ نارنجی استفاده میکنند. این موضوع، علاوه بر حاشیهی صندلیها و تودریها، در پیرامون مجاری هوای تهویهی مطبوع و دستهدنده هم دیده میشود.
در این رابطه باید بگوییم که هم زمان با ارائه هر طرح فروش، قیمت جدید این محصول هم منتشر می شود. طبق جدیدترین اطلاع رسانی در زمستان ۱۴۰۳، قیمت خودرو x22 پرو برابر ۸۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است. ابتدا از چراغ های روبرو ماشین بازگو خواهیم کرد، ابعاد بزرگ و طراحی این چراغ ها به گونه ای است که توانسته اندازه خودرو را بزرگ تر نشان دهد، اما چراغ های عقب ماشین برعکس جلو کوچک بوده و هماهنگی مناسبی ایجاد نکرده است.
چرم قسمت مرکزی نشیمن و تکیهگاه صندلیها با پرداخت سوزنی کار شده تا بدن سرنشینان حتیالامکان عرق نکند. درمجموع باید گفت این چینی تازهوارد در بحث طراحی ظاهری نسبت به هموطنان قدیمیتر خود پیشرفت زیادی کرده و چهره جذابتری دارد. از طرفی حالت اخموی چراغهای جلو، شمایل عضلانی کاپوت و دماغه و حالت هاچبک مانند بخش انتهایی بدنه نیز نمای اسپرتتری بدان بخشیده و یحتمل تأثیر مثبتی بر موفقیتش در بازار کشور خواهد گذاشت. نمای جانبی از زیر تیغ قلم طراحان جان سالم به در برده و به جز یکی دو مورد جزئی، تحول چشمگیری در آن به چشم نمیخورد. متاسفانه در نمای عقب نیز که انتظار داشتیم حداقل نوع طراحی چراغها و سپر متناسب با قسمت جلو تغییر کند و تا حد زیادی بهروزرسانی شود، تحول دلچسبی به چشم نمیخورد.
MVM X22 دارای نمایشگر لمسی ۸ اینچی است که امکان اتصال به تلفن همراه و نمایش تصاویر آن روی صفحه نمایش خودرو را فراهم میکند. سانروف برقی دو حالته در این خودرو علاوه بر زیبایی بصری، امکان تهویه و گردش هوای داخل کابین را در شرایط مختلف فراهم میکند. بهطوری که صدای پیشرانه X22 در دور موتور بالاتر از 2000 به وضوح در داخل خودرو شنیده میشود.
ارزانترین کراس اور بازار ایران
هچنین یک جلوپنجره 6 ضلعی بزرگ در جلو قرار داده شده که در وسط آن لوگوی MVM قرار داده میشود. البته این خودرو در بازارهای جهانی به نام چری تیگو 3X (یا چری تیگو 2) عرضه میشود که در بازار ایران با نام ام وی ام X22 سالها توسط مدیران خودرو مونتاژ و فروخته شدهاست. ایکس 22 پرو به موتور 1 لیتری توربو مجهز است که توانایی تولید قدرت 107 اسب بخار را دارد که قابل قیاس با موتور ۱.۵ لیتری و فاقد توربویی است که در مدل اولیه این خودرو نصب شدهاست.
در عین حال، ترکیب این طراحی با چراغهای جلو و خطوط تیز روی کاپوت، به خودرو ظاهری تهاجمی و پویا داده است. چرم استفاده شده در بالا و پایین فرمان و پوشش داخل در، استراحتگاه بازو که از یک پلاستیک نرم ساخته شده است و با پوشش بدنه همخوانی دارد جذابیت بیشتری را برای خودرو رقم زده است. چرا که سلایق مختلف است و بعضی از افراد ریز بین و متریال برایشان اولویت دارد و بعضی از افراد تنها زیبایی و جذابیت فارغ از نوع چیدمان و متریال برایشان اهمیت دارد.
فرمان دیکات خودرو بهصورت برقی بوده و مجهز به دکمههای کنترلی برای تنظیمات سیستم مالتیمدیا و کروز کنترل نیز مجهز است. از نکات مثبت این خودرو میتوان به هماهنگی مناسب میان موتور و گیربکس اشاره کرد. سیستم تعلیق جلو از نوع مکفرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع توییست بیم است، که با توجه به اقتصادی بودن خودرو، سواری نرم و راحتی را برای سرنشینان فراهم میکند. نمایشگر لمسی ۸ اینچ، آپشن کارآمدی در فهرست مشخصات ام وی ام ام وی ام X22 خودکار اسپرت اکسلنت محسوب میشود که همراهبا دوربین عقب، مفید خواهد بود. گوشیهای هوشمند از طریق بلوتوث و رابط کاربری میررلینک (Mobile Mirror Link) با نمایشگر ارتباط برقرار میکنند و به کمک سیستم صوتی استریو با چهار بلندگو، میتوان از سرگرمیهای چندرسانهای استفاده کرد.
سایز پنجره ها و شیب خطوط انتهایی سقف در حد مناسبی بوده و رینگهای ۱۶ اینچی در قیاس با ابعاد کلی بدنه از تناسب کافی برخوردار گشته است. شما که سوار شدی متوجه نشدی فقط شیشه پایینبرش کار میکنه؟ بردم نمایندگی که چرا بالابرش کار نمیکنه.
چری تیگو 3X (ام وی ام X22 پرو) یک کراساوور کوچک شهری است که از سال 2016 روی خط تولید قرار دارد. این خودرو در حالت ترکیبی (رانندگی شهری و جادهای) حدود 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین مصرف میکند. این مصرف سوخت پایین بهویژه برای خریدارانی که بهدنبال خودرویی اقتصادی و کمهزینه هستند، بسیار مهم است. همچنین، استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 است که نشاندهنده رعایت معیارهای محیطزیستی در طراحی موتور و سیستمهای کنترل آلایندگی آن است. ام وی ام X22 با یک طراحی جوانپسند و اسپرت وارد بازار شد که بهوضوح با هدف جذب خریداران جوان و علاقهمندان به خودروهای کراساوور کوچک طراحی شده است. در نگاه اول، جلوپنجره بزرگ و ششضلعی آن با تزئینات کرومی و نوار نقرهای که لوگوی چری را برجسته میکند، بهخوبی خود را نمایان میسازد.
بهعلاوه، کلاچ خودرو هم هیدرولیکی است و باعث میشود همیشه نرمی و راحتی قابل توجهی در استفاده ازکلاچ وجود داشته باشد. در مجموع، موتور ۱.۵ لیتری X22 پرو دندهای، بهواسطه عملکرد خوب و استهلاک پایین، تجربه مطلوبی از رانندگی را به ارمغان میآورد و در مقایسه با رقبایی چون 207، ساندرو و پژو پارس، قدرت بیشتری را ارائه میدهد. مدیران خودرو با عرضهی مدلهای متنوع و بهروز، همواره توانسته سهم قابل توجهی از بازار خودروهای شهری و اقتصادی را به خود اختصاص دهد. یکی از محصولات جدید و پرطرفدار این شرکت، خودروی امویام X22 پرو مدل دندهای یا MT نام دارد که با تغییرات فنی و طراحی جذابش در بازار ایران عرضه شده است. پیشرانهی X22، از فناوری DVVT استفاده میکند که درواقع سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها است. به لطف این سیستم، مصرف سوخت بهینه میشود و البته صدای پیشرانه در سرعتهای ثابت، کاهش مییابد.
تعادل عمودی خودرو حین عبور از پیچها و رَمپها متوسط است و تنش قابلملاحظهای به اتاق و سرنشینان وارد نمیگردد. سامانه تعلیق با وجود حس و حال خشک و اسپرت، استحکام و سختی فوقالعاده خوبی دارد و انگار که لاستیکها با یک نیروی عمودی بسیار زیاد به سطح زمین متصل هستند. توضیحِ بیشتر آنکه از رانندگی عادی گرفته تا مواقع پرفشار احساس میکنید که چرخها و مجموعه تعلیق خیلی قرص و محکم به سطح مسیر چسبیده و حتی تکانها و ناپایداریهای احتمالی هم چیزی از این حس چسبندگی و اطمینان کم نمیکنند. این مجموعه همچنین هنگام ترمزگیری شدید، اتاق را به خوبی کنترل کرده و از شدت بهاصطلاح کلّه کردن دماغه میکاهد. غربیلک فرمان دکمههای مربوط به سیستم صوتی-تصویری و کروز کنترل را در خود جای داده است. نشانگرهای پشت فرمان شکل عجیبی داشته و عقربههای سرعتسنج و دورشمار خلاف جهت یکدیگر حرکت میکنند.
نمونهی دنده خودکار با نام ام وی ام X۲۲ اسپرت اکسلنت EX خودکار، قیمت پایهی ۲۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارد که البته نسخهی فول آپشن محسوب میشود. آپشنهای ایمنی ام وی ام X22 عبارتاند از ۲ کیسهی هوا برای سرنشین جلو، حسگر دنده عقب و هشدار برخورد، ترمزهای ABS و فناوری EBD، همراهبا کمربندی ایمنی پیشکشنده با ۳ نقطهی عملکرد برای تمامی سرنشینان. هرچند لیست دلسردکنندهای از آپشنهای ایمنی X22 وجود دارد؛ میتوان به فناوری ESC خوشبین بود که با کنترل فشار ترمز و دیگر تجهیزات مربوطه، به حفظ تعادل خودرو در شرایط لغزندهی جاده کمک شایانی میکند. از سویی دیگر، این خودرو به سیستم جلوگیری از حرکت ناخواسته در شیب (HHC) مجهز است که باتوجه به قدرت نهچندان بالای پیشرانه، در سربالاییها کاربرد خواهد داشت.
ثبت نام x22
از سوی دیگر جک S3 به عنوان تنها رقیب مستقیم MVM X22 PRO نیز متاسفانه اخیرا افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا (اذر 1400) ۵۲۸ میلیون تومان قیمت دارد. از این رو در بازاری کم رقیب شرکتهایی مانند مدیران خودرو و کرمان موتور میتوانند قیمتهای دلخواه خود را به بازار دیکته کنند. این شرایط احتمالا تا قبل از عرضه رسمی نسخه هاچ بک شاهین (آریا) به عنوان یک خودرو کراس داخلی یا نسخه داخلی سازی شده پژو ۲۰۰۸ در سال آینده ادامه خواهد داشت. بلافاصله پس از شروع به حرکت دریافتم که ام وی ام X22 پشت فرمان و حین رانندگی کوچکتر از چیزی که هست به نظر میرسد.
{دیدگاه برای x22 پرو ام تی
|}به واسطه نمایشگر مذکور امکان دسترسی به تجهیزات مختلف نظیر سیستم صوتی-تصویری، بلوتوث، تلفن همراه و دوربین دید عقب فراهم شده است اما نباید انتظار یک سیستم پیشرفته با حساسیت لمسی بالا را از این سیستم داشته باشید. متاسفانه از هرچي بگذريم از قسمت عقب نمي توان گذشت.بسيار بد شكل.چراغ عقب و طرح جعبه عقب و بلندي زياد از حد زشت تر شده.جاي زيادي روي در ها گذاشته شده و در عوض صندلي عقب فشرده است. قدرت و سرعت به طريق هايي قابل افزايش است مثلا استفاده از سوپر شارژر و شمع اسپرت و ….. درباره مشخصات فنی و پیشرانههای احتمالی ام وی ام X22 فیس لیفت فعلا اطلاعاتی در دست نیست، ولی به احتمال زیاد شاهد تغییرات خاصی در این بخشها نخواهیم بود.
جالب آنکه در این بخش دو خروجی اگزوز دیده میشود که به احتمال قریب به یقین هر دوی آنها نقشی صرفا تزئینی دارند. در آخرین طرح های فروش اقساطی این محصول، باید ۵۰ درصد قیمت ماشین x22 به صورت نقد پرداخت می شد. خودرو ام وی ام در نگاه اول مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد که همین عاملی بر افزایش خریداران شده است. تیپ اسپرت اکسلنت نیز ویژگیهای هردو تیپ اسپرت و اکسلنت را باهم دارد درحالیکه تیپ لاکچری هیچکدام از این ویژگیها را ندارد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
{قیمت جدید آریزو 5 و تیگو 8 پرو مشخص شد
|}همچنین جعبهدنده حساسیت زیادی به پدال گاز داشته و بهمحض این که فشار ناگهانی روی آن وارد کنید دنده سنگین میشود؛ البته با یک ضربه محسوس که در ردیف عقب بیشتر به چشم میآید. طی رانندگی عادی جعبهدنده چهار سرعته خودکار (فاقد حالت تعویض دستی) به فراخور وضعیت پدال گاز و پیشرانه دنده مناسب را انتخاب کرده و دور پیشرانه را در پایینترین حد ممکن نگه میدارد. نحوه رفتار و عملکرد این مجموعه به گونهای است که برای یافتن قِلق آن نیاز به کمی زمان خواهید داشت. همچنین به لطف ارتفاع خوب کف خودرو از زمین اصلاً نگران برخورد با سطح آسفالت یا سرعتگیرها و دستاندازها نخواهید بود.
ضریب تراکم این پیشرانه، ۱۱.۴ است و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ ارائه میشود. از نکات مثبت این خودرو، میتوان به ترمزهای قابل قبول ساخت بوش آلمان اشاره کرد. بسیاری از سازندگان خودروهای چینی که تا به حال دیدهایم، اهمیت کمی به طراحی عقب دادهاند و این موضوع برای ام وی ام X22 نیز تا حدودی صادق است. سایز و طراح چراغهای عقب، نهتنها وجه اشتراکی با چراغهای جلو ندارد؛ که با دیگر ادوات پشت خودرو هم چندان هماهنگ نیست.
طبق برنامهریزی قبلی برای بررسی فنی دو فاز متفاوت در نظر گرفتیم تا هم عیار واقعی ام وی ام X22 در بحث فنی و رانندگی مشخص شود هم تمامی جوانب ممکن مورد سنجش قرار گیرد. به هیچ عنوان خریدش عاقلانه نیست .هر کی گفته خوبه دلال این خودروی چینی هست یک کراس آور بسیار ضعیف چینی هست دیگه . دوست عزیز من یه ام جی 6 مدل ۲۰۱۲ توربو دارم تا حالا یه بار هم بابت توربوشارژر هزینه ای نکردم .
خرید خودرو mvm x22 اقساطی