سئو برای Local Citation Building Strategies

راهنمای استراتژی سئو محلی + ۱۲ روش برای نتیجه گرفتن فرادرس مجله‌

اگر استراتژی لوکال سئو نداشته باشید، مشتریان زیادی را که به دنبال خدمات یا محصولات شما هستند از دست خواهید داد.این اعداد نشان می‌دهند که لوکال سئو دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت برای هر کسب‌وکار محلی است که می‌خواهد مشتریان بیشتری جذب کند. متداول‌ترین تکنیک‌ها و استراتژی‌های سئو محلی شامل تحقیق کلمه کلیدی محلی، ساخت و بهینه‌سازی حساب کاربری Google My Business و ایجاد نقل‌قول‌های NAP برای برند است. موتورهای جستجو نیز با بررسی وجود محتوای محلی در وب‌سایت، وجود صفحات و پروفایل‌های اجتماعی، بک‌لینک و استنادهای محلی تلاش می‌کنند مرتبط‌ترین نتایج به عبارات مورد جستجوی کاربران محلی را به آن‌ها نمایش دهند. سئوی محلی کمک می‌کند کسب‌وکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود. به‌طور ساده، سئوی محلی باعث می‌شود مشتری بیشتری جذب کنید و فروش‌تان بیشتر شود. در بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوهای محلی تلاش می‌کنیم در نتایج جستجوهای محلی کاربرانی ظاهر شویم که در موقعیت‌های مکانی نزدیک به فروشگاه حضور دارند و در اسرع وقت به‌دنبال دریافت خدمات و محصولات هستند.

سرواژه NAP مخفف «نام» (Name)، «آدرس» (Address) و «شماره تماس» (Phone Number) به‌همراه کد منطقه کسب و کار و از اصطلاحات مهم سئو محلی وب‌سایت است. «نقل‌قول‌های NAP» یا NAP Citations از سیگنال‌های اصلی رتبه‌بندی نتایج در سئو محلی هستند و به محل‌هایی گفته می‌شوند که نام، آدرس و شماره تماس کسب و کار شما در کنار یکدیگر فهرست می‌شوند. گوگل در زمان رتبه‌بندی نتایج محلی، سیگنال‌های رتبه‌بندی مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین چینش استراتژی سئو محلی به‌صورت راهبردی و با پوشش تمام موارد مهم در کسب و کار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نه، حتی کسب‌وکارهایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند می‌توانند از سئو محلی بهره‌مند شوند.

طبق گفته گوگل، چیزی حدود ۴۶ درصد از کل جستجوهای این موتور جستجو با قصد و هدف محلی انجام می‌شوند. به‌عبارت بهتر، نزدیک به نیمی از کاربران محصولات و خدمات کسب و کارهایی را جستجو می‌کنند که در موقعیت مکانی نزدیک به آن‌ها فعالیت می‌کنند. الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شده‌است. این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسب‌وکارها، نتایجی را ارائه می‌دهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینه‌هایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آن‌ها پیشنهاد دهد.

در این بخش قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که چه نوع کسب و کارهایی باید برای تدوین استراتژی سئو محلی برنامه‌ریزی کنند. اطلاعات مهم شامل نام کسب‌وکار، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و تصاویر است. در توضیح مفهوم سئو محلی گفتیم این نوع از سئو با هدف‌گذاری روی کاربران محلی تلاش می‌کند محصولات و خدمات کسب و کار را در نتایج جستجو‌های محلی مانند لوکال پک‌ها به آن‌ها نمایش دهد. جستجوهای محلی و موبایلی همسو با یکدیگر عمل می‌کنند و طبق آمارها چیزی حدود ۶۱ درصد از کل جستجوهای گوگل توسط دستگاه‌های موبایلی انجام می‌شوند. کاربران محلی ممکن است برای بازدید از وب‌سایت، مسیریابی موقعیت جغرافیایی و جستجو برای اطلاعات تماس کسب و کار شما از دستگاه‌های موبایلی استفاده کنند.

از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آن‌ها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) دارد و در موبایل به‌خوبی نمایش داده می‌شود. نکته که ممکن است تا به‌حال به آن توجه نکرده باشید، آن است که تولید محتوای غیرتکراری برای صفحات مختلف می‌تواند به ایجاد صفحات فرود محلی برای مناطقی کمک کند که شعبه فیزیکی در آن‌ها ندارید. بنابراین در صورت تغییر نام، آدرس یا شماره تماس کسب و کار شما به‌هر دلیل مهم‌ترین اقدام به‌روزرسانی اطلاعات آن در سریع‌ترین زمان ممکن است. در زمان تکمیل پروفایل Google My Business، گوگل در هر مرحله از انجام کار امتیازی را به پروفایل شما اختصاص می‌دهد.

تجربه نشان می‌دهد استفاده کردن از کلمات کلیدی محلی یا عبارات کلیدی که به موقعیت مکانی ارائه محصولات و خدمات اشاره دارند در «قسمت بالایی صفحه» (Above The Fold) می‌تواند رتبه نتایج محلی جستجو را به‌میزان زیادی افزایش دهد. توضیحاتی برای کسب‌وکار خود بنویسید که خدمات یا محصولات شما را به خوبی معرفی کند. از کلمات کلیدی مرتبط با منطقه جغرافیایی خود استفاده کنید تا شانس دیده شدن در جستجوهای محلی را افزایش دهید. اما دقت کنید که توضیحات طبیعی باشد و از پر کردن غیرمنطقی کلمات کلیدی خودداری کنید. می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد.

اگر کسب و کار شما تنها یک شعبه، فروشگاه یا دفتر دارد، بهتر است یک صفحه محلی درباره ما در وب‌سایت ایجاد کنید. حتی می‌توانید با افزودن نقشه گوگل به وب‌سایت در صفحات مربوط به موقعیت مکانی، به بهبود سئوی محلی وب‌سایت کمک کنید. از مشتریان خود بخواهید که نظرات مثبت خود را در گوگل ثبت کنند و به نظرات، چه مثبت و چه منفی، پاسخ دهید. این کار نشان می‌دهد که شما به بازخوردها اهمیت می‌دهید و باعث اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود. سئو داخلی یکی از بخش‌های مهم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است که شامل تمام اقداماتی می‌شود که بر روی وب‌سایت انجام می‌دهید تا رتبه‌بندی آن در نتایج جستجوی محلی بهبود یابد. این اقدامات کمک می‌کنند تا سایت شما برای کاربران محلی و موتورهای جستجو جذاب‌تر و قابل‌فهم‌تر باشد.

حتما از به‌روز بودن و دقت اطلاعات ضروری کسب و کار مانند ساعت کاری، تعطیلات و دیگر اطلاعات ضروری مطمئن شوید. این موضوع ممکن است به‌طور مستقیم روی رتبه‌بندی گوگل اثر نداشته باشد اما نمی‌توانید از مشتری عصبانی که بر اساس اطلاعات Google My Business به رستوران شما مراجعه کرده و با در بسته آن روبه‌رو شده، انتظار ثبت بازخورد و دیدگاه مثبت داشته باشید. مهم‌ترین نکته‌ای که در تکمیل پروفایل‌های Google My Business کسب و کارهای مختلف مورد توجه قرار نمی‌گیرد، انتخاب دسته‌بندی (Category Selection) است. با توجه به این موضوع بهتر است امتیاز Google My Business را به‌عنوان مبنا در نظر بگیرید چراکه تجربه نشان می‌دهد برای کسب رتبه در کلمات کلیدی رقابتی باید تکمیل حساب کاربری را تا رسیدن به درصدهای بالاتر انجام دهید. زمان لازم برای اجرای سئو محلی بستگی به شرایط کسب‌وکار و رقابت در منطقه موردنظر دارد، اما معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد تا نتایج ملموس دیده شود.

کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. NAP یک فایل متنی با فرمت HTML در وب‌سایت شما برای گوگل است و وجود آن در نمایش هرچه بهتر وب‌سایت در نتایج جستجوهای محلی به گوگل کمک می‌کند. متداول‌ترین محل برای قرار دادن NAP در بخش Footer یا Header وب‌سایت است و علاوه بر آن باید آن را در صفحه «تماس با ما» نیز اضافه کنید. نمایش این دسته از نتایج در SERP زمانی اتفاق می‌افتد که عبارت مورد جستجوی کاربر شامل نام شهر یا منطقه جغرافیایی خاصی باشد یا گوگل بتواند مکان جغرافیایی او را تشخیص دهد.

مدیریت نظرات، پاسخ‌گویی به بازخوردها (چه مثبت و چه منفی) و ایجاد پروفایل‌های معتبر در سایت‌های دایرکتوری محلی می‌تواند برجستگی کسب‌وکار شما را افزایش دهد. نکته بهینه‌سازی محتوا در سئو محلی در استفاده حداکثری از ویژگی‌های متمایزکننده برای هریک از موقعیت‌های مکانی نهفته است. با این کار بهتر می‌توانید در نتایج جستجوهای محلی دارای عبارت «near me» یا اطراف من ظاهر شوید. در هر بار نگارش محتوا لازم است آن را با به‌کار بردن کلمه کلیدی در پیوند یکتا، عنوان سئو، سرتیترها، توضیح متا و بدنه متن بهینه‌سازی کنید. اگر تولید و بهینه‌سازی محتوای مبتنی بر موقعیت مکانی برای کاربران محلی برای شما دشوار است می‌توانید از داستان‌ها و روایت‌های مشتریان راضی و مطالعات موردی به‌عنوان موضوع استفاده کنید.

پلتفرمی جامع برای نظارت و بهبود رتبه‌بندی جستجوهای محلی، ایده‌آل برای کسب‌وکارهای کوچک و آژانس‌های بازاریابی. فراموش نکنید که علاوه بر اطلاعات GMB و وب‌سایت اصلی، باید مشخصات کسب و کار را در فهرست‌های محلی راهنمای کسب و کار نیز به‌طور کامل به‌روزرسانی کنید. گوگل از NAP برای تایید درستی اطلاعات کسب و کار شما در سطح وب استفاده می‌کند و هرچه نقل‌قول‌های NAP بیشتری در مورد کسب و کار شما در وب‌سایت‌های مختلف ایجاد شود، گوگل بیشتر در مورد اعتبار کسب و کار و درستی اطلاعات آن مطمئن می‌شود. اولین و مهم‌ترین گام این است که کسب‌وکار خود را در Google My Business ثبت کنید. وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسب‌وکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید.

برای استفاده از این روش کافی‌ست عنوان سئوی صفحه اصلی وب‌سایت را برای ۲ تا ۳ کلمه کلیدی به‌صورت همزمان بهینه کنید. صحبت از محتوا در چینش استراتژی سئو محلی به این معنی است که هر پست جدید در وبلاگ می‌تواند برای هدف‌گذاری روی عبارت جستجوی محلی خاصی استفاده شود و فرصت جدیدی برای نمایش در صفحه نتایج موتور جستجو در اختیار شما قرار دهد. در بخش‌های قبلی به مفهوم سئو محلی و چند مورد از اصلی‌ترین تکنیک‌های آن به‌طور مختصر اشاره کردیم. نحوه کار سئو محلی در سطوح بالا و به‌صورت حرفه‌ای مانند جستجوهای طبیعی گوگل عمل می‌کند. زمانی که کاربری عبارتی را در گوگل وارد می‌کند، این موتور جستجو برای پیدا کردن مطلوب‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج به «عبارت مورد جستجوی کاربر» (Search Query) فهرست خود را بررسی می‌کند. این شاخص شامل عواملی مانند تعداد و کیفیت نظرات، نقل‌قول‌ها در سایت‌های دیگر و میزان دیده شدن آنلاین شما است.

در این مطلب از «مجله فرادرس» در مورد مفهوم و اهمیت سئو محلی توضیح می‌دهیم و با تمرکز روی تدوین استراتژی سئو محلی، روش‌هایی را برای افزایش ترافیک از طریق جستجوهای محلی معرفی و بررسی می‌کنیم. منظور از Local SERP، صفحه نتایج جستجوی گوگل است که برای جستجوهای محلی نمایش داده می‌شود. این نوع نتایج زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر به دنبال خدمات یا محصولات در یک مکان خاص باشد. در Local SERP معمولاً لیستی از کسب‌وکارهای محلی به همراه اطلاعاتی مثل نام، آدرس، شماره تماس، نظرات کاربران و نقشه نمایش داده می‌شود. برای درک اهمیتی که سئوی محلی برای کسب و کارها به‌خصوص کسب و کارهای نوپا و کوچک‌تر ایجاد می‌کند، چند آمار مرتبط و معتبر را بررسی می‌کنیم.

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای بهبود سئوی وب‌سایت و جذب مخاطب راغب (لید) است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملا مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. اهمیت نتایج محلی فقط محدود به کاربران نیست و طبق آماری دیگر ۲۹ درصد از کل صفحات نتایج جستجوی گوگل دارای «لوکال پک» یا همان نتایج نقشه‌دار به‌همراه آدرس و تصاویری از پیشنهادات گوگل هستند. کاربر در «جستجوی محلی» (Local Search) کسب و کار، محصولات، خدمات یا هر نوع اطلاعات دیگری را در ارتباط با موقعیت جغرافیایی خاصی جستجو می‌کند. این شامل آدرس دقیق، شماره تماس، ایمیل، لینک وب‌سایت، ساعت‌های کاری و عکس‌های واقعی از محل کسب‌وکار شما می‌شود. این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند ساختار سایت شما را بهتر درک کنند و همچنین کاربران را به اطلاعات مرتبط هدایت می‌کند.

این نکته را فراموش نکنید که سئو فرایندی مداوم است و باید جنبه‌های مختلف وب‌سایت را در آن به‌طور دائم ارزیابی کنید. بر همین اساس در این مرحله می‌توانید با انجام یک آنالیز جامع وب‌سایت در سطح محلی نقاط قوت را شناسایی کرده و موارد نیازمند به بهبود را تشخیص دهید. بعد از انجام تنظیمات ابتدایی مثل حساب کاربری Google My Business و بهینه کردن فهرست‌های راهنما، ممکن است ورود به دنیای سئو محلی کمی برای شما دشوار باشد. افزودن حساب‌های کاربری پلتفرم‌های دیگر به این بخش باعث می‌شود جستجو‌های محلی و سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی کسب و کار شما با یکدیگر هماهنگ شوند. در‌‌حقیقت با این کار حساب‌های رسمی کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی را به کاربر معرفی می‌کنید. بنابراین هرگونه تغییر در اطلاعات کسب و کار را حتما در پروفایل تجاری GMB نیز وارد کنید تا کاربران بتوانند جدیدترین و درست‌ترین اطلاعات مربوط به شما را در آن ببینند.

برای جلب اعتماد وب‌سایت‌های مرتبط محلی به‌شیوه‌ای مثبت با یا در مورد افراد دیگر در حوزه تخصصی کسب و کار صحبت کنید و در گفتگوهای محلی حضوری پررنگ و فعال داشته باشید. از سال ۲۰۱۷ جستجوهای موبایلی که در آن‌ها از عبارت «near me» استفاده شده، چیزی حدود ۲۵۰ درصد افزایش داشته است. با بهینه‌سازی وب‌سایت و محتوای آن برای نمایش در صفحه نمایش‌های مختلف، بازدید از آن را برای مشتریان بالقوه و فعلی محلی آسان کنید. برای مثال اگر صاحب یک کسب و کار امنیتی محلی هستید و قصد دارید توجه کسب و کارهای جدید در محل را به خود جلب کنید، می‌توانید مطالبی کاربردی برای آشنا کردن این کسب و کارها با خصوصیات شهر و منطقه ایجاد کنید. اهمیت تولید محتوای اینترنتی هدفمند برای پاسخ به سوالات کاربر هر روز در نظر موتورهای جستحو بیشتر می‌شود. به‌عبارت بهتر، تولید محتوا باید ابتدا با هدف جواب دادن به سوال کاربر و پاسخ‌گویی به نیاز او تولید شود و رضایت کاربر می‌تواند رضایت موتورهای جستجو را نیز به‌دنبال داشته باشد.

این استراتژی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در جستجوهای محلی بیشتر دیده شوند و مخاطبان منطقه‌ای بیشتری جذب کنند. این عامل بررسی می‌کند که چقدر اطلاعات کسب‌وکار شما با درخواست جستجوی کاربر هماهنگ است. بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی محلی و انتخاب دسته‌بندی‌های دقیق در Google Business Profile (GBP) می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش ارتباط داشته باشد. مثلاً اگر شما یک کافی‌شاپ در تهران دارید، باید کلماتی مثل کافی‌شاپ نزدیک میدان انقلاب یا بهترین کافی‌شاپ تهران را هدف قرار دهید. وجود کلمه کلیدی محلی در عنوان سئو و به‌خصوص در تگ H1، سیگنال‌های تجربه کاربری بهتری در مقایسه با آنچه در سئوی داخلی وب‌سایت انجام می‌شود، برای گوگل ارسال می‌کند. در پاسخ به چرایی این قضیه باید گفت زمانی که کاربر محلی عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند و به صفحه فرود وب‌سایت شما هدایت می‌شود، باید در کمتر از ۲ ثانیه به او بگویید محصولات و خدمات شما در موقعیت جغرافیایی او ارائه می‌شود یا خیر.

اگرچه مکان کسب‌وکار شما چیزی نیست که به‌راحتی تغییر کند، اما می‌توانید صفحات محلی اختصاصی برای مناطق مختلف طراحی کنید و از کلمات کلیدی مکان‌محور استفاده کنید تا شانس دیده شدن را افزایش دهید. این نکته به این معنی است که باید از صفحه اصلی وب‌سایت‌های محلی نهایت استفاده را ببرید و بهینه‌سازی آن برای چند کلمه کلیدی محلی به‌صورت همزمان یکی از بهترین روش‌های انجام این کار است. همان‌‌طور که در بخش فاکتورهای رتبه‌بندی سئو محلی گفتیم، بازخورد مشتریان از سیگنال‌های رتبه‌بندی مهم گوگل در سئو محلی هستند و مسلم است که به‌عنوان کسب و کار باید تلاش کنید تا جای امکان بازخوردهای مثبت از مشتریان دریافت کنید. فروشگاه‌های فیزیکی که کالاهای خاصی را می‌فروشند (مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی یا کتاب‌فروشی‌ها) می‌توانند از سئو محلی برای جذب مشتریانی که در جستجوی محصولات در منطقه خود هستند استفاده کنند. محتوایی تولید کنید که نشان‌دهنده تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابل‌اعتماد بودن (Trustworthiness) شما باشد.

محتوای خود را با کلمات کلیدی محلی بهینه کنید و موضوعاتی را پوشش دهید که برای کاربران منطقه شما جذاب است. گوگل به محتوای اشتراک‌گذاری شده در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از گذشته اهمیت می‌دهد. با ایجاد و تکمیل پروفایل تجاری کسب و کار در Google My Business نوبت به آن می‌رسد که آن را به حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی کسب و کار نیز متصل کنید. وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. از داده‌های ساختاریافته مخصوص کسب‌وکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema). این داده‌ها به گوگل کمک می‌کنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد.

در بخش دیگر تنظیمات بهتر است حتما در تب Info نوع محصولات و خدمات کسب و کار را نیز وارد کنید. این کار نوع محصولات و خدمات فروخته شده توسط کسب و کار شما را به گوگل نشان می‌دهد. مهم‌تر از همه اینکه، بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط گوگل، ۷۶ درصد از مشتریانی که محصولات و خدمات محلی را در دستگاه‌های موبایل خود جستجو می‌کنند، در همان روز از فروشگاه موردنظر دیدن می‌کنند. سالن‌های آرایشی، اسپا، مراکز تناسب اندام و خدمات مشابه به شدت از جستجوهای محلی بهره می‌برند. پزشکان، دندان‌پزشکان، روانشناسان و سایر خدمات پزشکی معمولاً از مشتریان محلی بهره‌مند می‌شوند. بیماران معمولاً عبارت‌هایی مانند دندان‌پزشک در محدوده سعادت‌آباد را جستجو می‌کنند.

اطلاعات Name (نام کسب‌وکار)، Address (آدرس) و Phone (شماره تماس) را در قسمت‌های مهم سایت (مانند فوتر، صفحه تماس با ما و صفحه اصلی) درج کنید. مطمئن شوید این اطلاعات با NAP موجود در دایرکتوری‌ها (Directory) و Google My Business یکسان است. این ابزار به شما امکان می‌دهد پروفایل Google Business را بهینه کرده و اطلاعات کسب‌وکار را در بیش از 150 دایرکتوری محلی فهرست کنید. از کلمات کلیدی محلی در عنوان‌ها، توضیحات متا و محتوای صفحات استفاده کنید. صفحات اختصاصی برای خدمات یا محصولات محلی ایجاد کنید و لینک‌های داخلی را بهبود دهید.

با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. این دسته‌بندی‌ها توسط گوگل انتخاب شده‌اند و نمی‌توانید در این بخش دسته‌بندی مخصوص خود را اضافه کنید.

پشتیبانی، تایید و اشتراک‌گذاری بدون قید و شرط گوگل از سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد، Google My Business را به ابزار مهم انجام سئو محلی وب‌سایت و بهبود معیارهای آن مطابق با استانداردهای گوگل تبدیل کرده است. مشتریان اغلب از جستجوهای محلی برای یافتن مکان‌های نزدیک برای غذا خوردن استفاده می‌کنند. بهینه‌سازی سایت با کلمات کلیدی مانند رستوران سنتی نزدیک من یا کافه در تهرانپارس می‌تواند به افزایش ترافیک حضوری کمک کند. مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند. در بخش بعدی نیز افزودن دسته‌بندی ثانویه (Secondary Categories) اهمیت زیادی دارد.

تغییرات و به‌روزرسانی‌های مداوم این الگوریتم باعث می‌شود کسب‌وکارها برای بهینه‌سازی استراتژی‌های محلی خود همیشه به‌روز باشند. استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند. با به‌کارگیری اصول و تکنیک‌های این روش، می‌توانید حضور آنلاین خود را تقویت کرده و احتمال دیده‌شدن در نتایج جستجوهای محلی را بالا ببرید.این کار علاوه بر افزایش فروش و درآمد، باعث می‌شود اعتبار کسب‌وکار شما در میان مشتریان محلی بیشتر شود. سئو محلی با بهبود حضور آنلاین و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوهای محلی، به جذب مشتریان بیشتر و افزایش اعتماد به برند کمک می‌کند که در نهایت منجر به رشد و توسعه کسب‌وکار می‌شود. نکته مهم در مورد صفحات دارای موقعیت مکانی، عدم استفاده از محتوای تکراری در آن‌ها است.

اهمیت ایجاد این صفحات فرود محلی در آن است که محتوای آن‌ها می‌تواند در «نتایج جستجوی طبیعی محلی» (Local organic results) برای کلمات کلیدی مختلف محلی رتبه بگیرد. این صفحات چون پاسخ‌گوی نیاز کاربران محلی هستند، ترافیک خوبی هم دریافت می‌کنند. عوامل مختلفی از جمله بهینه‌سازی صفحه کسب‌وکار در نقشه گوگل، کسب نظرات مثبت مشتریان، استفاده از کلمات کلیدی محلی و داشتن یک وب‌سایت واکنشگرا بر سئو محلی تأثیر می‌گذارند. به‌طور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدف‌شان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است. بک‌لینک‌های دریافتی از وب‌سایت‌های معتبر محلی با بهبود سئوی محلی وب‌سایت، اعتبار کسب و کار شما را در نظر موتورهای جستجو بیشتر می‌کنند و در افزایش «رتبه دامنه» (Domain Authority) شما نیز بسیار موثر هستند. تا این قسمت از مطلب مفهوم لوکال سئو و اهمیت انجام آن را در کسب و کارها یاد گرفتید.

این سیستم امتیازدهی بسیار سخاوتمندانه عمل می‌کند و تنها با تکمیل اطلاعات پایه‌ای کسب و کار می‌توانید به درصدهای بالا برسید. سالن‌های برگزاری رویدادها، مانند تالارهای عروسی، سالن‌های کنفرانس و حتی سینماها و شهربازی‌ها می‌توانند با استفاده از سئو محلی مخاطبان هدف را جذب کنند. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در مجله – در اینجا «انواع سئو چیست؟ – توضیح کاربرد و عملکرد به زبان ساده» ـ مرتبط است. این دسته از کلمات بهترین انتخاب‌ها برای توضیح متای کسب و کارهای محلی هستند.

این موضوع بک‌لینک‌های زیادی را به‌طرف وب‌سایت سرازیر می‌کند و باعث رشد و توسعه کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی و پوشش‌های رسانه‌ای مختلف می‌شود. حمایت مالی از رویدادهای شهری نیز روش بسیار خوبی برای افزایش اعتبار برند و دریافت بک‌لینک‌های محلی است. اگر بتوانید به‌عنوان حامی مالی یا اسپانسر رویدادهای محلی شناخته شوید، در وب‌سایت رویداد بک‌لینکی مرتبط از وب‌سایت شما ایجاد خواهد داشت. البته این موضوع کمکی به بهبود رتبه‌بندی شما در «نتایج نقشه‌دار» (Local Pack) نمی‌کند و برای نمایش در آن بخش باید حتما پروفایل Google My Business را ایجاد و بهینه‌سازی کرده باشید. مثلا استفاده از نقشه محلی شرکت‌های خدماتی یا تقویمی از رویدادهای شهری و منطقه‌ای می‌توانند برای پرسونای مخاطب هدف شما ارزش ایجاد کرده و سیگنال‌های بسیار باکیفیتی از سئوی داخلی محلی برای گوگل ارسال کنند.

هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و جاذبه‌های گردشگری با استفاده از سئو محلی می‌توانند توجه گردشگران را جلب کنند. بهینه‌سازی با کلمات کلیدی مانند هتل ارزان در کیش یا جاذبه‌های دیدنی تبریز مفید است. کسب‌وکارهایی مانند لوله‌کش‌ها، برق‌کارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکت‌های خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

پیش از پیدایش لوکال سئو، کسب‌وکارها بیشتر به روش‌های سنتی مثل تبلیغات چاپی و معرفی دهان‌به‌دهان برای جذب مشتریان محلی متکی بودند. این تحول دیجیتال به کسب‌وکارها امکان داد تا با استفاده از عوامل رتبه‌بندی محلی، به شکلی هدفمندتر در جستجوهای محلی دیده شوند و به مشتریان اطراف خود دسترسی پیدا کنند. تا اواسط دهه ۲۰۰۰، لوکال سئو به یکی از ابزارهای کلیدی برای تسلط بر بازارهای محلی تبدیل شد. سئو محلی (Local SEO) یکی از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند در نتایج جستجوی محلی گوگل بیشتر دیده شوند. اگر کسب‌وکار شما یک مکان مشخص دارد یا در یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات ارائه می‌دهد، استفاده از سئو محلی می‌تواند به طور چشمگیری مشتریان اطراف شما را جذب کند. در این مطلب از بخش آموزش سئو پارس‌پک با اطلاعات مختلفی از جمله سئو محلی چیست، دلایل اهمیت لوکال سئو و مراحل انجام آن آشنا خواهید شد.

توضیحی مختصر، جذاب و حاوی کلمات کلیدی برای هر صفحه بنویسید تا نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهید. این اطلاعات می‌توانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیه‌های خبری درج شوند. BrightLocal با ارائه گزارش‌های دقیق و مدیریت یکپارچه، تمام نیازهای سئو محلی شما را پوشش می‌دهد. در ادامه مطلب در مورد هریک از تکنیک‌های انجام سئو محلی و بهینه‌سازی آن‌ها توضیح می‌دهیم. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای ارزیابی و بهینه‌سازی سرعت استفاده کنید.

به عبارت بهتر، نتایج جستجوهای محلی برخلاف جستجوهای عادی گوگل به موقعیت جغرافیایی خاصی محدود می‌شوند. استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند. این روش یکی از تکنیک‌های قدیمی سئو است که هنوز برای کسب و کارهای محلی کارایی دارد.

تدوین استراتژی سئو محلی علاوه بر موارد بالا به تقویت استراتژی «بازاریابی مکان محور» یا «ژئو مارکتینگ» (Geomarketing) کسب و کار هم کمک می‌کند. در این روش بازاریابی با جمع‌آوری اطلاعات مکانی مشتریان، برای آن‌ها تبلیغات مرتبط و هدفمند ارسال می‌شود. این سه عنصر اطلاعات کلیدی کسب‌وکار شما هستند که در فهرست‌های محلی، سایت‌های بررسی و پروفایل‌های آنلاین دیده می‌شوند. وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک می‌کند راحت‌تر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند. اگر کسب و کار شما دارای چند فروشگاه فیزیکی مجزا است، می‌توانید در وب‌سایت «صفحات دارای موقعیت مکانی» (Location Pages) ایجاد کنید. این صفحات بازدیدکنندگان وب‌سایت را در مورد نام، آدرس، شماره تماس، ساعت کار شعبه، توضیحات مخصوص هر فروشگاه، اطلاعات پارکینگ، تخفیف‌های ویژه و نظرات مشتریان راضی آگاه می‌کند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری